söndag 15 maj 2011

Lycka

Strax före påsk bestämde jag mig för att min lycka beror på hur jag förhåller mig till livet och inte hur andra människor förhåller sig till mig. Det är den bästa insikten jag fått, för jag börjar känna glädje och tycker att livet faktiskt bara blivit bättre sen jag fattade beslutet.

Jag är nyfiken på livet och vad som väntar bakom hörnet och jag är övertygad om att det blir bra och fantastiskt på alla möjliga sätt. Jag känner mig starkare än på länge och börjar äntligen att känna mig hemma med mig själv och den jag är.

4 kommentarer:

Nina sa...

Så bra du uttrycker din känsla. Det är nog precis så det är! En insikt som gör skillnad. Kramar.

farbrormalin sa...

Bra inställning! :)
Kram

Anna sa...

Ja enkelt att säga, svårare att handla så som man säger. Men skön känsla ändå att inse att man själv kan förhålla sig till det som händer i ens liv! :)

Unknown sa...

instämmande!mkt klokt!=)