onsdag 12 november 2008

Ångest, ångest är min arvedel

Så väl Pär Lagerkvists dikt stämmer på min sinnesstämning just nu. Den obligatoriska tentaångesten har hemsökt mig. Varför lär amn sig aldrig att börja plugga i tid ? Imorgon, eller rättare sagt idag klockan 12 smäller det för min första examination här i Frankrike. Som tur är , vilket ironiskt nog är en del av problemet är att jag endast behöver plågas i 1,5 timme. Får hoppas jag hinner med att läsa, sammanfatta och hittar två juridiska knäckfrågor och kan göra en fin "Plan" på franska av ett rättsfall. Vi får väl se.. Efter tentan ingen ro, för på lördag smäller det igen. Men sedan dröjer det ytterligare tre veckor innan de muntilga tentorna. Kommer jag klara detta? Jag ska tro på mig själv och nu borde jag sova så jag hinner plugga det sista imorgon.

Inga kommentarer: