söndag 30 maj 2010

Gasugn och lite andra vardagsbetraktelser

Någon som har erfarenhet av gasugn? Jag tycker det är urläskigt med min gasspis, drömmer ibland mardrömmar om gasläckor så jag har inte använt min ugn trots att jag bott här i 1,5 månad. Spisen gillar jag men att tända en ugn känns bara så läskigt. Jag vill ju baka och laga mat i ugnen också. Jag vet hur man gör teoretiskt men jag börjar få gasfobi. Får se om jag tar mod till mig sen ikväll och använder min ugn. Tvätt och kanske en promenad längs södra Årstaviken eller Vinterviken står på schemat och sen är denna helgen slut. Helgerna går så fort nu för tiden. Jag undrar om all lycka jag känner nu är tillfällig eller om jag faktiskt har hittat hem. Men åh vad livet känns bra.

Jag skrev om att häggen blommade i mitt förra inlägg, men tiden går fort. Jag såg igår att förra helgens sommarvärme har fått syrenerna att nästan blomma ut helt och det är bara 1,5 månad kvar till mitt livs första betalda semester. Jag längtar till Skåne och mina kära där. Längtar till Domsten och den välbekanta doften av tång och hav, mormors historier och att sova gott som man gör med havsluft i en gammal sommarstuga. Ser fram mot andra äventyr som båttur i Stockholms skärgård om en vecka om vädret är fint, Berlinresa i juli och andra roligheter. Sen vet jag inte riktigt vad hösten har att erbjuda än men tror att jag blir kvar i Stockholm.

Och bilder uteblir i detta inlägg också, min kamera är fortfarande hos bror min. Men jag vet inte om jag gör all grönska rättvisa med min enkla kamera. Jag bor i alla fall mycket trevligt i ett hus från 1910 i en av Stockholm äldsta förorter. Är som en liten stad 2 km från innerstaden.

Inga kommentarer: