lördag 26 oktober 2019

Jag minns mitt 10-tal del 1

Det återstår drygt två månader av detta decennium men imorse skrev jag ner mina minnen från det och här kommer del 1 år 2010 till 2012.

Mitt 10-tal 

10-talet i mitt liv. Bland lycka och sorger så har decenniet tagit mig från 20-nånting till 30-nånting. Ett vuxenliv med glädje och sorg, allvar och mycket jobb. Ett tvärkast av fullständig lycka i tvåsamhet till att ha hjärtesorg och känna mig ensam. Här kommer minnen från mina tre år då jag bodde i Midsommarkransen. 

2010


Jag flyttade till Stockholm efter min examen från universitet. Decenniet inleddes med en iskall vinter. Träffade Jocke som jag hade någon form av relation med. Jag var så fysiskt förälskad i honom trots att jag innerst inne kände att han inte var rätt person för mig. Jag började att jobba på en myndighet och det var en ny värld. Jag hyrde en andrahandslägenhet i Midsommarkransen. Den var som ett litet dockskåp men jag gillade att bo där. Karin hälsade på mig ofta med sin hund Nova. Jag var som alltid i Skåne på sommaren. Vintern började tidigt och det var så kallt i min lilla lägenhet. 


2011 


Året började med en iskall vinter igen och jag var så ledsen när jag blev dumpad på ett sms av Jocke. Det var ingen relation som jag kände skulle hålla men det kom oväntat och jag var helt hjärtekrossad. Det var som att någon tog ut hjärtat och stack hål på det och satte tillbaka det igen med en blödning som skavde. Jag kunde inte äta och jag grät när jag kände att det fortfarande luktade från honom på min huvudkudde. Jag var superledsen hela våren och minns att jag gick långa promenader och kände mig ensam. Jag började gå i terapi och det gjorde mig gott. När våren började övergå till sommar blev jag kär igen i en kille jag dejtade. Det höll inte heller utan han avslutade det hela några månader senare. Jag var totalsänkt igen men jag hade min terapi och jag började med improvisationsteater som höll mig uppe. 

I november kom mitt brorsbarn Siri till världen och fasterhjärtat fylldes med kärlek. Jag sökte på hösten ett jobb på Naturvårdsverket som jag fick i slutet av året och jag avslutade mitt första jobb efter universitet lagom till att 2011 tog slut. 

2012



















Jag var singel i början av året och dejtade inte direkt någon seriöst. Jag blev gladare av att utmana mig själv med nya saker och jag trivdes på mitt nya jobb. Jag började att må bättre under våren och mina långa promenader började övergå till joggingrundor. Jag mådde bra av att träna. 


Jag bokade en resa till Kenya och Tanzania och åkte dit på sommaren. Det var en fantastisk resa! Jag hade dagen innan jag åkte träffat Johan. När jag kom hem blev vi mer eller mindre ihop direkt. När hösten kom hade jag en pojkvän som var kär i mig och jag i honom. Vintern kom i december. Mormor fyllde 90 år och Karin berättade att hon väntade barn. Jag sprang mitt första millopp och hade hittat ett sätt att må bra på. Det var ett fint år. 

Inga kommentarer: