fredag 4 januari 2019

2018

En varm lördag i maj år 2018 gick jag med min systerson i handen mitt bland blommande hägg och livet var så där sprakande fint som det kan vara i några sekunder. Det var en dag då vi njöt av sommaren och då visste vi inte att den skulle vara i fyra månader till. Plötsligt viskade den då snart femårige pojken till mig: 
-      -  Moster Anna alla på min förskola har en magisk förmåga. 
-       - Vilken är din då, frågade jag honom.

Han viskade svaret till mig och det vore inte en hemlig magisk förmåga om jag delade den här. Men ögonblicket var ett av många som var mitt liv år 2018. Ett år som kanske inte går till historien som mitt lyckligaste men jag hade stunder, som den ovan med min systerson, då jag kände total lycka. Det är en gåva att ibland få känna en sådan kärlek till livet och mina närstående och fler sådana stunder har jag redan fått detta nya år trots att det bara varat i fyra dagar.


Inga kommentarer: