måndag 16 augusti 2010

Nostalgi

Kände inte för att glo på Tv så skriver på min kära blogg istället. Kom på att halva detta året redan passerat. Herregud, vilket halvår! En liten resumé följer här:

- Januari. Året inleddes och istiden började i Linköping. Lämnade in uppsatsen och kammade hem ett bra betyg. Examen var ett faktum efter 4,5 års slit. Var på en intervju i Halmstad för ett jobb jag inte fick, vilket jag nu i efterhand är glad för.
- Februari. Framtidsångest, och post studenttid. Jobbade i knappt en månad extra på ett gammalt sommarjobb. Det var kallt och väderkaos med all snö. Jag fick komma på en intervju till Stockholm, till ett jobb jag inte ens sökt. Tur och kanske lite skicklighet.
- Mars. Stockholm.Kallt och snö. Bodde hos Henning och började jobba som projektanställd. Pendlade till Linköping varje helg och sökte lägenheter i huvudstaden och andrahandshyresgäster till min etta i Linköping. Var och fikade med en mycket trevlig ung man.
- April. Fick ett andrahandskontrakt i Midsommarkransen.Påsken kom och det blev flytt. Vårpromenader och pirr i magen.
- Maj. Jobb och ännu mer jobb. Roligt, lärorikt och mycket intensivt. Kände mig lycklig för livet tog en annan vändning.
- Juni. utflykt till en uppländsk sommarstuga i nordligaste Roslagen. En roddtur och en upplevelse av förälskelse. Ett senare bojkottande av den rojalistiska yran som drabbat huvudstaden då lillasyster var på besök i en hel vecka!
- Juli. Berlin, Prag och Skåne med min nyfunna kärlek! Semester och harmoni för själen.

2 kommentarer:

Nina sa...

Du ska se att nästa halvår blir lika bra! Kramar.

Anna sa...

Jo, man kanske skulle gå i ide för novembermörker är inte kul. Men som tur var glömmer man det tills det kommer krypande.