lördag 28 augusti 2010

Positiv i sjuksegheten

Jag är genomförkyld. Jobbade sjuk i torsdags och utnyttjade flextiden, men igår så insåg jag att det var dags att kassera in en karensdag. Känner mig betydligt bättre nu ikväll och tror jag kan jobba på måndag igen. Lite tråkigt att spendera helgen i sin lägenhet bara. Fick dock mycket trevligt fikabesök av en ung man som fyller år idag och jag orkade slänga ihop en smulpaj. Nu spenderar jag dock kvällen allena framför tvn och datorn. Men tror det är nödvändigt för att bli frisk.

Livet känns ändå bra nu! Jag har en kärlek, fin familj, vänner som hör av sig, ett jobb som jag trivs med, ett andrahandsboende ett tag till i ett trevligt område. Jag har haft tur, men jag tror inte turen kommer utan ansträngning. Kanske är det äntligen dags för utdelning efter alla år som varit en kamp mot tillvaron?

3 kommentarer:

farbrormalin sa...

Du skriver så klokt och positivt. Kram!

Unknown sa...

Nu får du skörda! Hoppas du kryat på dig i helgen. Hade jag bott lite närmare hade jag kommit över med en korg björnbär. Kram!

Anna sa...

Hej! Tack snälla!
Malin: nej, jag är rött neggo men känner att bloggen kanske inte är rätt forum för det alla gånger. :) Hoppas allt är bra med dig!? kram

Mamma: Mår bättre nu. mm, björnbär hade varit fint det! Hörs Kram !