onsdag 12 juli 2017

Sommar i Örnsberg

Livet känns lättare när det är lediga dagar och sommar. Vädret denna juli innebär ännu inte högsommar, men växlande molnighet har sin charm det också och man slipper svettas för mycket. Detta är en lite annorlunda semester då allt inte är bokat som många tidigare sommarsemestrar varit för mig. Men jag ska besöka både norra och södra Sverige. Jag har tagit hela 4 veckors ledigt. Jag bestämde mig för det och det känns som ett bra beslut, eftersom jag behöver vila efter ett omtumlande halvår.

Jag börjar sakta få fint i min nya lägenhet. Jag trivs i området och älskar det bohemiska här. Jag har ännu inte badat då det inte varit riktigt badväder, men det är väldigt fint vid klippbadet vid Vinterviken 700 meter från min lägenhet. Nu har jag bott i nya lyan i snart 4 veckor. Det kändes konstigt att bo själv första veckan efter att ha bott med min syster och hennes familj i över tre månader. Jag är glad att jag kunde få bo där ett tag och få all kärlek från syster och barnen i en tid då jag verkligen behövde kärlek, familj och vänskap.









Inga kommentarer: