lördag 8 december 2007

Lördag

Idag är det lördag. Jag undviker julhandeln. Har ännu inte köpt en enda julklapp. Funderar starkt på att ge alla varsin pocketbok. Plånboken tillåter inga utsvävningar i år, nästan pank redan. Borde plugga men jag har verkligen ingen motivation. Ingen ork, ingen lust. Jag bara klagar och gnäller. Till råga på allt ska jag jobba om 3,5 timme så jag borde verkligen sitta med näsan i böckerna. Jag får vara duktig imorgon istället. Vill inte jobba, inte jobbat på så länge. Minns inte ens när jag jobbade en kväll senast. Är bara fem timmar så det kommer nog gå bra. Har ändå inga planer för ikväll. Vill egentligen gå ut och festa och dränka alla mina sorger. Men måste plugga imorgon så jag får allt vara hemma ikväll efter 21 då jag slutat jobba. Ger lite extra pengar i slutet av januari i alla fall. Fick inte ett extrajobb på en bank som jag sökt. Var på intervju förra verckan, men jag föll dem inte i smaken. Synd, för jag hade verkligen behövt ett lite mer kvalificerat arbete. Nästa gång jag går på intervju ska jag göra bättre intryck och inte verka som en blyg tjej. Måste övervinna denna blyghet, denna rädsla, så att världen ser vem jag egentligen är. Nu ska jag fundera ut vad knäckfrågan är i rättsfallet jag ska skriva en PM om är. Efter att jag kommit på de borde det inte ta särskilt lång tid att skriva en PM på en sida. Måste plugga franska med, så att jag får de där satans poängen som jag släpat efter medfrån förra året.

Inga kommentarer: