lördag 15 december 2007

Lördagkväll 1 månad innan min födelsedag.

Jag är hemma och har tråkigt en lördagkväll. Det finns dock skäl till detta eftersom jag skall jobba hela dagen imorgon och jag börjar 07.00. Vill verkligen inte jobba och jag har inte tid heller egentligen eftersom jag borde sitta med min hemtenta. Dock så är det alltid trevligt med extrapengar. Har några frågor som jag är osäker på och som jag inte kommer på någon bra lösning på denna hemtenta om obeståndsrätt. Har ingen lust att få omtenta även på denna delen. Har dock till måndag klockan16.30 att fixa det hela.

Skrev fransk grammatiktenta idag och den gick verkligen inte bra. Vore dock så skönt om jag lyckades skrapa ihop ett G så jag slipper göra om den igen, men det är dock inte troligt med tanke på att det kändes riktigt dåligt när jag skrev i förmiddags.

Efter att hemtentan är inlämnad på måndag är det lugnt i skolan och sedan är det jullov efter ett seminarium och genomgång av en av hemtentorna på onsdag. Vi skriver 4 hemtentor under denna kursen och nu håller jag på med den fjärde och sista delen. Efter jul kommer en avslutande salstenta i januari och efter att förhoppningsvis ha klarat omhemtentorna och salstentan och den sista inlämningsuppgiften som skall in efter juluppehållet är äntligen denna arbetsamma och rent ut sagt tråkiga kurs i kredit- och obeståndsrätt slut.

I vår blir det nog roligare med franska och c-uppsats. Skall bli så skönt med ledighet! Jag längtar verkligen. Kommer bli några avkopplande dagar i Domsten med familjen under juldagarna sen nyår i hemma i Linköping. Vad jag skall göra på nyårsafton vet jag dock inte, men det ordnar sig alltid. Nu skall jag ta ett skumbad och sedan så är det dags för en god natts sömn så jag orkar med en heldag på jobbet och att efter det skriva hemtentamen på kvällen.

Inga kommentarer: