måndag 10 december 2007

Lycka?

Idag skulle jag enligt mitt horoskop I Östgöta Extra få många komplimanger. Detta skulle innebära att jag skulle känna mig glad. Glad är jag idag men inte på grund av komplimanger. Känns bara som om allt känns lättare. Orkar inte oroa mig och då jag inte oroar mig så kommer inte ångesten krypande och då kan jag i alla fall känna mig någorlunda lycklig.

Jag har så gott som skrivit klart en PM nu så jag borde ta itu med franskan och läsa lite i böckerna om konkurs. Imorgon kväll får vi en hemtenta, den fjärde och sista i denna kursen. Jag har kuggat de två första, var väldigt nära att få g och jag kände mig totalt värdelös när jag fick reda på hur nr 2 gick. Men det är glömt nu! Blir ledsen om nummer tre som vi ännu inte fått tillbaka också kuggades, men det går inte att göra ogjort nu. Jag klarar av omtentorna med galans för jag är inte dum bara slarvig. Omtentan i franskan på lördag ska jag bara testa och se hur det går. Orkar inte överplugga franskan nu, ingen ork och ingen lust. Alla andra salstentor har jag ju klarat med galans under min utbildning så jag försöker att inte känna mig korkad som har en resttenta efter mig. Bara 1,5 vecka kvar i skolan nu innan jul. Det som gör att jag är glad idag.

Inga kommentarer: