onsdag 13 maj 2009

Är det detta som kallas för självkänsla ?

Igår när jag kände mig lite nedstämd och ledsen så kom jag att tänka på att jag har kommit långt. För några år sedan var jag alltid ledsen och ville ändra på mig själv så att jag skulle bli populär och värd att tyckas om. Idag vågar jag vara mig själv utan att vilja ändra på något i min personlighet för första gången någonsin. Jag känner mig omtyckt av de som verkligen betyder något för mig.

Jag har accepterat att jag är den jag är. En ovanlig, men väldigt vanlig person. Och jag tror att det märks på mig att jag är tryggare i mig själv numer. Jag är kanske på ytan någon som verkar osäker, men jag känner mig stark inombords. Jag vågar erkänna att jag är osäker och rädd för första gången någonsin. Förr skämdes jag över det, men jag tänker inte skämmas mer över mig själv och be om ursäkt för min existens.

Inga kommentarer: