söndag 17 maj 2009

Helgen som var

Ibland känns det som om en vecka är en mycket kort tid. Jag tyckte det var söndag nyss och nu är det söndag igen. Helgen har varit rolig och innehållsrik. Jag har varit på SOF(Studentorkesterfestivalen) och bland annat uppträtt på kårtegen med att dansa i två timmar med spexets bidrag. Det var hur kul som helst, men idag känns det i hela kroppen. Dansandet och tre dagars festande gjorde att jag hoppade över träning idag. Imorgon tänker jag dock börja igen. Nu ska det hårdtränas igen så jag kommer tillbaka till formen jag var i mars/april.

Jag mår trots allt rätt bra idag trots träningsvärk och en långhelgs festande. Jag ska snart ta itu med att läsa igenom en inlämningsuppgift till ett seminarium i skolan nästa vecka.

Det blir sommarjobb i Båstad i sommar. Kommer nog att bli bra tror jag. Ser fram emot bad och långa promenader. Att jag sedan kommer att umgås med min syster hela sommaren kommer bli både kul och påfrestande. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. När jag var i Frankrike kändes det tomt att inte vardagsprata eller hänga med syrran. Vi har alltid hängt ihop och gjort mycket tillsammans. När vi var barn var vi som tvillingar och lekte jämt tillsammans. I tonåren bråkade vi hela tiden för att sedan bli bästisar igen i 20-årsåldern. Det är bara 1,5 år mellan oss och jag känner mig riktigt lycklig lottad som fått världens bästa lillasyster. Men en hel sommar tillsammans kommer att bli påfrestande, speciellt i mammas inte helt stora lägenhet.

Inga kommentarer: