söndag 31 oktober 2010

Personlig?

Jag undrar ibland om bloggen kanske är lite för personlig? Men å andra sidan kan jag inte skriva om jag inte delar med mig av mitt liv. Men det mest sårbara lämnar jag utanför, annat var det med min första blogg som jag tror jag länkar till här. Där skrev jag om sorgen efter ett trassligt förhållande. Här kan jag inte dela med mig av det tunga och av sorgerna jag bär inom mig, för jag skulle inte nämna det ens för mina vänner. Varför ska jag då skriva ner det på Internet?.

Jag tyckerinte om vintertid när det blir så jävulskt mörkt nu redan klockan 4 på eftermiddagen. I och för sig trevligt att få en timme extra idag, men jag är så trött så det hjälper inte. Jag är alltid så trött på vinterhalvåret, lider av bristen på ljus. Nåja helgen har varit trevlig. Det känns ändå som om jag hittat hem i mitt liv just nu.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så roligt att läsa att du har hittat hem i ditt liv just nu. Jag lider också av mörkret, men lite ljusare på morgnarna nu i alla fall.

Anna sa...

Ja jag vill ju bli författare så måste ju börja uttrycka mig litterärt. Jo är väl bara temporät innan man inte får en enda gnutta ljus på sig.. Känns lite tråkigt att vara kontorsarbetande denna tiden på året.