måndag 15 november 2010

Gnäll

Ibland blir jag bara så trött på att bo i en stad full av osäkra modebrudar som till den chica koftan tar fula dyra gummistövlar på sig så fort det är mulet. Trött på att höra att det är så billigt med en 4 miljoners lägenhet. Vadå billigt? Man får en fin villa för det priset i varje medelsvensk stad och väldigt många männsikor kan bara drömma om en lägenhet för det priset. Trött på att livet är så bestämt av vad man råkar födas av för föräldrar i en stad som sålt ut i stort sett alla kommunala hyresrätter. Jag är trött på det idélösa samhället. Men samtidigt trivs jag ironiskt nog i denna stad även om jag nog ibland kan längta hem till en plats jag inte vet var den finns.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Konstigt mode med sådana gummistövlar. Verkar inte ha spridit sig så långt utanför storstan, men kommer säkert... Där jag bor är det sååå billigt också. Bara 5 miljoner för ett hus vid havet. Jag förstår samtidigt att du trivs i vackra Stockholm.Hoppas det löst sig med lysknappen.

Anna sa...

Nope, den sege fastighetsskötaren har inte ringt upp. Men hoppas det löser sig. Kram