söndag 3 mars 2013

Böcker

Jag har så många böcker som väntar på mig på nattygsbordet. Läser just nu Huset vid Flon av Kjell Johansson som utspelar sig i mina kvarter i Kransen. En helt annan befolkning än de hipsters som bor här nu. Men man ser en och annan A-lagare som hänger utanför Coop fortfarande så än är inte gentrifierigen helt 100% genomförd.

Men böckerna på nattygsbordet som jag ser mest fram att läsa är Torka aldrig Tårar utan handskar del 1 och 2 av min favorit Jonas Gardell. Jag såg tv-serien i höstas som baseras på böckerna och tårarna bara rann. Har en känsla av att böckerna kan gripa tag i mig ännu mer. Sedan väntar en skräckbok som Johan rekommenderat mig och en bok av Stig Dagerman som jag köpt på bokrean. Jag läste massa av Dagerman i mina sena tonår. Sedan så väntar jag på att Knausgårds sista del ska komma ut på svenska. Härligt att ha många läsupplevelser att se fram mot!

Inga kommentarer: