söndag 24 mars 2013

Premiärmilen

Vädret har inte varit det bästa för löpning senaste tiden.
0 grader och mulet var det när jag kom till Universitet för att delta i premiärmilen. Vid startsignalen tittade solen fram och värmde i ansiktet. Mjölksyran kom efter 7 km men jag kämpade på och sprang och pulsklockn visde en puls på
195, tror det är rätt nära max. Men strax innan 52 minuter hade gått sen start så var jag i mål.

Med tanke på att jag tränat löpning regelbundet sen oktober/november och att det varit vinter nästan hela tiden så är jag sjukt nöjd med att ha sprungit premiärmilen på 51.53 minuter. Ser fram mot att springa fler lopp framöver och när året är slut är målet att komma under 50 minuter på milen.

2 kommentarer:

Nina sa...

Grattis från stolt Nina. Får också lust att börja springa.

Anna sa...

Tack! :)