lördag 9 mars 2013

Våren börjar nalkas

Trots att det var minusgrader så var det riktigt skönt i solen under mitt löppass idag. Jag hörde också fågelkvitter och kände lyckorus med endorfiner, marssol och en smula av vårkänsla. Men halt var det vid Vinterviken och runt vissa partier runt sjön Trekanten så fick kryssa mellan barnvagnarna och isfläckar. De sista kilometerna skrapade jag ihop i kvarteren där jag bor och där har snön börjat försvinna på trottoarerna. 8 kilometer löpning blev det totalt på en hyfsad tid med tanke på isbanan och den rätt kuperade banan från Trekanten upp till Aspudden  samt mördarbacken från Aspudden till Midsommarkransen. Och detta pass var bara uppvärmning för imorgon ska jag försöka mig på ett långpass.

Om 2 veckor är det dags för loppet premiärmilen på Djurgården och då hoppas jag hålla mig frisk och springa en mil för allt jag har. Min satsning, halvmaran  Kungsholmen runt i maj infaller några dagar efter min flytt, men jag hoppas att jag kan springa loppet ändå. Annars får jag anmäla mig till Stockholms halvmarathon i höst och  vem vet vad långdistansaren i mig vill utmana mig med när jag väl klarat att springa 2,1 mil?

Nu känner jag mig väl förtjänst att få krypa ihop i soffan med en bok.

3 kommentarer:

Nina sa...

Härligt att läsa om din löparglädje! Jag får lust att börja jogga också. Men i dag gick jag nog en mil fram och tillbaka till stranden.

Anna sa...

Härligt! Jag hoppas vi får fint väder i påsk så vi kan promenera.

Anna sa...

Härligt! Jag hoppas vi får fint väder i påsk så vi kan promenera.