måndag 2 mars 2009

Gahhh

Idag cyklade jag glad i hågen i snöblandat regn till Friskis lokal för att gå på ett pass. Bara det att jag i dörren möts av att "tyvärr det är fullt". Så sur jag blev då på deras töntiga regler om att inte kunna ta in en extra när ett pass är fullt och speciellt då jag cyklat i femton minuter i snöblandat regn.

Eftersom det inte fanns något annat pass förrän en timme senare som dessutom var ett baspass,i den lokalen så bestämde jag mig för att cykla till Friskis andra lokal i Tannefors. Inte tänkte jag åka hem otränad när jag ändå var blöt om benen. Så det blev en 15 - 20 minuters cykeltur extra till den andra lokalen och en halvtimmes väntan på ett annat pass. Men det var skönt att träna men jag hade oturen att hamna på ett pass som hade tre schlagerlåter. Annars var det helt ok och lagom jobbigt men just schlager gör inte mig pepp på att träna. Men jag tillhör väl en minoritet med bra musiksmak i det här landet.. Nåja motion blev det i alla fall idag med sammanlagt 50 minuters cykling fram och tillbaka och en timmes medeljympa så känns bra att jag rört på mig i alla fall.

Inga kommentarer: