lördag 7 mars 2009

Gammeldags fotoalbum

Jag borde framkalla mina bilder jag har på datorn på riktigt hederligt gammalt fotopapper. Jag är mycket förtjust i min mormors album. Mormor har klistrat in alla fina bilder från sin ungdom till ålderdomen i album där hon skrivit vad som hände och så vidare. Mormor har ett minne som inte är av denna världen. Jag tror jag har ärvt mitt goda minne från henne även om jag verkligen inte kommer upp i samma nivå. Mormor har nyligen avslutat sitt sista album från 2001. Hon slutade fotografera det året för att det var året som min morfar fick cancer och tragiskt gick bort 77 år gammal.

Det sista kortet i det sista albumet är en vacker bild på havsfåglar som satt på taket på morgonen på min morfars begravning. Mormor skriver att det var sista sommaren som fåglarna kom. Så sorgligt, men så vackert.

Min morfar var verkligen världens bästa morfar.Världens snällaste och han brydde sig verkligen om oss barnbarn. Morfar var radikal i hela sitt liv, även om han blev en smula konservativ som gammal så höll han alltid fast vid sina ideal. Jag tror att sådana som morfar inte finns längre.

Inga kommentarer: