måndag 16 november 2009

Blev visst inte något längre uppehåll...

Jag har svårt att hålla mig från att skriva. Idag är en sådan dag. Jag känner mig lite isolerad med uppsats och annat plugg. Imorgon ska jag nog plugga på biblioteket. Behöver lite omväxling från min ganska oergonomiska arbetsställning vid mitt köksbord. I övrigt längtar jag till adventstider. Jag älskar förberedelserna för jul mer än julen själv tror jag. Lussekatter, pepparkakor, glögg och must, julsånger, min ängel i köksfönstret och adventstaken med levande ljus på bordet, ljusar upp en annars ganska mörk tillvaro.

Förra året missade jag hela advent eftersom jag var i Frankrike så ska det bli extra trevligt i år med adventstid. Känner mig annars lycklig just nu, trots framtidsångest och stress i livet. Ska läsa en stund till och sedan bege mig ut på en promenad och titta på årets Vinterljus här i Linköping. Massa fina ljusintallationer som invigdes igår. Har varit vackert tidigare år, därför ska bli spännande att se vad de gjort med staden i år.

Inga kommentarer: