torsdag 12 november 2009

Bloggvila?

Jag tror jag tar lite vila från bloggen i någon vecka. Har så mycket att göra på mitt examensarbete och ska även göra ett försök att skriva en gammal resttenta i franska som jag verkligen borde ta om två veckor. Mycket press och mycket ångest. Friskare nu vilket är en lättnad och i helgen tänkte jag ägna lördag dag åt plugg sen blir det fest hos min syster och hennes sambo på kvällen. Ska bli skoj. Kommer att träffa en del kompisar som jag inte sett på mycket länge. Blir alltid kul på sådana fester. På söndag ska jag, syrran och hennes kille slå oss samman och komma på en bra synopsisidé till nästa års spex. Vad det blir förblir en hemlighet. När spexet slutar tar idéerna till nästa sin början...

I övrigt närmar sig examen och med det stiger ångesten för varje dag. Vad ska det bli av mig egentligen? Har sökt två jobb hittils, varav ett jag var underkvalificerad för. Ska kanske söka en praktikplats i Bryssel också och fortsätta söka vanliga jobb. Mycket nu. Både längtar och fasar till slutet av januari då allt detta förhoppningsvis är över. Kan inte någon bara se att jag är en bra, ambitiös person, även om mina betyg visar att jag ibland har tankarna på annat håll? Grämer mig att om jag verkligen lagt ner den tid jag borde på skolan hade jag haft toppbetyg. Nu har jag inte det men har klarat mig hyfsat ändå. Ibland innebär det inte bara fördelar att ha väldigt lätt att lära sig nya saker. det händer att det gör att latheten slår till och man bara gör det man måste göra.

Inga kommentarer: