tisdag 10 november 2009

Eländig

Jag är sjuk. Hostar som bara den, och har börjat frysa. Borde skriva mer på min uppsats men ska nog bädda ner mig efter att jag druckit en kopp grönt te och tagit en alvedon. Igår var andningen så dålig att jag fick gå till vårdcentralen där jag fick inandas astmamedicin genom andningsmask, vilket hjälpte något. Jag som inte känt av min lindriga astma på flera år blir visst dålig så fort en infektion sätter sig på luftrören. Att inandas byggdamm i söndags var nog inte heller bra. Har i alla fall hostmedicin och imorgon blir jag nog hemma. Får ta alvedon så jag orkar skriva på min uppsats. Inte lätt att vara student och bli sjuk när man har deadlines som måste följas. Dyrt är det också att vara sjuk, läkarbesök och mediciner är inte gratis.

Inga kommentarer: