lördag 21 november 2009

Tankar en lördagkväll

Just nu känner jag mig väldigt villrådig om vad jag vill göra i livet. Jag vet inte vad jag vill efter min utbildning och det känns inte helt rätt med mitt val av yrke. Jag är hemma ikväll och det fick mig att fundera och tänka en del. Det är första gången sedan början av september som jag spenderar en lördagkväll hemma helt själv. Välbehövligt och hade jag sökt sällskap hade jag nog kunnat hitta på något ikväll. Behövde bara vara ensam en kväll och bara vara. Ändå kom jag att känna mig väldigt ensam med mina tankar.

Fortfarande känner jag ärren från skoltiden. Jag skulle vilja göra något för att hindra mobbning och utfrysning men jag vet inte hur. För jag vill inte att andra barn och ungdomar ska behöva ha det likadant som jag hade det under en stor del av min skoltid. Det hjälper för mig att skriva om det är som är svårt och tur är det att den möjligheten finns. Tror att jag ska lägga mig med en roman snart och sova tidigt för att imorgon plugga det som jag inte gjorde idag. Imorgon är en ny dag med nya tag.

Inga kommentarer: