söndag 26 augusti 2012

Resedagbok del 10

Nungwi 8/8 2012

Delfinutflykt med snorkling samt förflyttning till ett annat hotell vid Nungwi på öns norra sida stod på dagens schema.

Jag fick sjösjuka på delfinutflykten i den lilla båten då vågorna gick högt. Men vi fick syn på delfiner och alla hoppade ur båten med snorkelutrustningen som kanske inte var den bästa jag sett. Jag fick en massa kallsupar och mådde illa så var tvungen att ta mig upp på båten, men simmade över en delfin! Jag mådde så illa att jag fick spendera resten av tiden när de andra snorklade över relingen. Men jag fick syn på massa delfiner. Det var ändå värt det för det är väldigt ovanligt att man får syn på dem så vi hade enorm tur att vädret den morgonen var dåligt. Jag såg minst 15 från båten. Jättehäftigt trots sjösjukan!

Efter delfinerna satte vi  som varit med och snorklat oss i en liten minibuss och på en skraltig väg begav vi oss av mot Nungwi. Resan tog kanske någon timme. Vilken strand det är här! Kanske lite turistigt då det har smälts upp en del hotell men vattnet är turkost och vackert. Det blev en härlig eftermiddag på beachen och nu vankas det drinkar och sedan middag för att fira en tjej om fyller 30 år idag.  Det är två heldagar kvar av vistelsen här och jag tror att det blir strandliv för min del efter alla äventyr jag varit med om hittills.





Inga kommentarer: