söndag 26 augusti 2012

Resedagbok del 11 Avslut på resan

11/8 Sista dagen

De två sista dagarna på resan har varit underbara. Det blev strandliv en dag med en massa drinkar på kvällen. Igår var jag och några andra och besökte ett center för havsköldpaddor som man fick simma med.Sköldpaddorna var räddade från fiskenät och bodde i en lagun ett år för att återhämta sina sina skador- För att centret skulle få ihop pengar så tilläts turister bada med havsköldpaddorna för en liten peng. Det var jättehäftigt.

 Eftermiddagen ägnades därefter åt att hänga på en pir på Zanzibars nordligaste udde. Så vackert det var där. Det blev en god drink också. Det blåste så jag kände inte riktigt hur solen brände. Som tur var hade jag hatt och sjal så klarade mig hyfsat från solsveda men vätskebrist och lite solsting blev ett faktum.  På kvällen blev jag tyvärr sjuk, fick feber och magkramp så avbröt avslutningsmiddagen och gick och la mig tidigt.  Vaknade på natten att jag var dålig så idag har det inte blivit mycket frukost mer än lite frukt och en masaa resorb så det ska faktiskt bli rätt skönt att åka hem nu. Jag ser dock inte fram mot flygfärden med Ethiopian Airlines samt 4 timmar ikväll på flygplatsen i Addis Abeba. Det är varmt idag och det kommer bli tråkigt att skiljas från alla jag lärt känna här.








1 kommentar:

Nina sa...

Vilken härlig resa och trevlig resedagbok. Kanske kan du lägga länk från fejan så hittar fler hit?