lördag 25 augusti 2012

Resedagbok del 4

Senare på kvällen den 29/7

Jag ligger i världens skabbigaste campingrum. Livrädd för kryp. Jag hoppas verkligen inte att vägglössen kommer krypande. Förhoppningsvis inte. Fantastiskt safari har det varit idag. Såg en elefanthjord. Så häftigt! Helt otrolig upplevelse.

 6 timmar i skumpig bil från Nairobi tog det för att komma till Masai Mara. Här bor vi i ett stugläger som är det skabbigaste jag någonsin sett. Men ändå, vilket äventyr.

Jag har sett masaier, riktiga elefanter, buffel, antiloper, giraffer, strutsar och så mycket mer. Skumpat på vägar och lär känna trevliga människor. Men jag är smutsig och det är skabbigt här ändå är jag så himla glad!

Nu ska jag släppa pannlampan och försöka att inte nudda det vidriga myggnätet och jag tror att jag kommer att sova gott.













Inga kommentarer: