söndag 26 augusti 2012

Resedagbok del 7

Söndag den 5/8 2012

Jag är på väg mot dar El Salam i en skakig buss. Igår övernattade vi i Segera. En lång dags färd dit som avslutades med bussfest medan bussen körde. Musik, vätskebrist  och öl på skakiga afrikanska vägar. Riktigt kul!

Inatt var det varmt för första gången sedan jag kom hit och nu blir det varmt i en vecka. Imorgon Zanzibar. På något sätt lite trist att lämna bussen men ska också bli skönt att sova i en egen säng och ha mina saker på ett ställe.

Tanzania är så vackert. Jag är verkligen glad att jag gjorde den här resan även om den långa bussfärden kanske inte är det roligaste jag gjort i mitt liv. Men gårdagens fest i bussen var rätt kul ändå.



Jag kom på att jag spenderat lite tid i Arusha före och efter Ngorongorokraternbesöket. En marknad besöktes och vi bodde på bussen två nätter på en camping som hade pool.

Inga kommentarer: