söndag 8 februari 2009

Matinspiration

Idag inleddes dagen med att skriva tenta i franska, tror att det kanske kan ha gått vägen denna gången. Men jag är inte helt säker, grammatik är inte min starka sida. Efter tentan var jag och storhandlade samt var på Ikea. Köpte en fönsterlampa, en precis likadan som jag hade sönder lampskärmen på förra året när jag av misstag råkade välta lampan i golvet. Kändes väldigt onödigt, men vad gör man när det var ikeas snyggaste för ett bra pris och de inte säljer lampskärmarna separat ?

Är så inspirerad till att börja laga mat från grunden. Det har blivit alldeles för lite av den varan det sista halvåret. Tittade i mina kokböcker och planerade mat för nästan hela nästa vecka, så kul. Blir mycket vegetariska recept då jag som före detta vegetarian föredrar att äta fisk och vegetariskt. Köpte även dinkelmjöl så nu skall det bakas gott nyttigt bröd. Dinkel är riktigt dyrt i jämförelse med vetemjöl, men det sägs ju vara nyttigare. Det blir ju billigare att baka eget dinkelbröd än att köpa bröd i affären, samt att man slipper alla tillsatser de har i butiksbakade bröd. Kul att testa lite annorlunda saker med. Tidigare har jag mest bakat enkla grahamsbullar, så ska utmana mig själv lite. Nu är det sovdags. Imorgon blir det pyssel i lägenheten, jujutsu samt möte med spexets manusgrupp. Har gått med där och det skall bli kul att vara med och skriva ett manus för första gången i mitt liv.

Inga kommentarer: