onsdag 4 februari 2009

Vardagsgnället fortsätter...

Då är jag sedan i söndags tillbaka i min gamla kära etta. Allt är kaos eftersom jag har svårt att få ordning och jag mår dåligt då saker inte är organiserat. Ond cirkel då jag är en tankspridd och ohändig människa som inte alltid är så ordningsam som jag borde vara för att må bra.

Idag var ingen bra dag. Inte fått mycket pluggat, trots att jag borde. Alltid detta böra. Jag känner mig seg i hela kroppen, därför skippades även jujutsuträningen ikväll. Har varit hemma och gjort alldeles för lite. Inte ens fått frisk luft och jag har ätit en massa godis. Illa. Jag som skulle bli nyttig och komma tillbaka till mitt gamla vältränade jag.


Inte fått ordning i lägenheten än, måste sätta upp hyllor och leta efter en ny tvbänk, när jag inte kan hitta skruvarna till min IKEA-hylla, samt köpa nya krukväxter. Syrran hade ihjäl mina garderobsblommor under hösten. Jag tror att hon är den enda som kan döda sådana. Till och med mina klarade sig i flera år med mina minst sagt ogröna fingrar. Borde sätta upp gardiner med. Varför tog jag ned mina när jag hyrde ut i andra hand ? Nu kan jag inte hitta mina gamla. Vill måla om i mitt sovrum/vardagsrum, men värden kommer nog inte betala. Mycket arbete samt att jag måste göra allt själv och jag är så ohändig och fattig student. Lite kul är det dock att fixa och dona. Önskar bara jag hade en ekonomi som tillät mig att måla om och att jag hade någon att dela fixandet med. Börjar bli tråkigt att bo helt själv, men vad göra ? Livet är som det är. Usch jag som skulle bli positiv, men ibland går det bara inte. Jag är så trött på att saker inte blir så som jag vill ha det. alltid är det något som sätter käppar i hjulet. Men det är bara att fortsätta kämpa, jag har i alla fall kommit ganska långt på vägen.

Inga kommentarer: