torsdag 5 februari 2009

Positiv?

Mitt förra inlägg slog nog rekord i gnäll. Idag tänker jag vara mer positiv. Jag har mycket som är bra och som jag är nöjd över. Till exempel är jag väldigt pepp på skolan, förutom resttentorna i den franska grammatiken. Men den får jag väl fixa min sista termin som student om det inte går vägen på lördag. Läser en intressant kurs nu. Nästa kurs fick jag schemat till idag och den verkar arbetsam men intressant. Man är nog dock lite halvt förstörd om man tycker att en kurs om harmonisering i den europeiska avtalsrätten verkar intressant.

Ikväll var jag på en intressant föreläsning som utrikespolitiska föreningen på universitet anordnade. Israels ambassadör som föresläste, så det var demonstrationer samt massvis av poliser. Tror jag såg 4 piketbilar utanför så måste ha funnits någon slags hotbild. Var lite hätsk stämning med folk som demonstrerade och inte ens ville lyssna utan var tvungna att gå ut så upprörda var de över vad ambassadören sa. Eller förmodligen mer upprörda över att han represnterar staten Israel, för han sa inte så uppseendeväckande saker egentligen. Tyvärr fick jag inte plats i huvudsalen, utan fick kolla på skärm i en annan sal. Hörde därför inte vad folk frågade , vilket var lite synd. Det var dock intressant och givande, ska försöka komma iväg på fler föreläsningar i fortsättningen. Mycket intressant som anordnas.

Inga kommentarer: