onsdag 2 december 2009

Ful julskyltning och så den ständigt närvarande söka jobb-ångesten.

Igår gick jag förbi Linköpings kanske fulaste och gräsligaste julskyltade balkong, den ville jag fota men försökte inte ens med mobilen eftersom bilder inte bli bra i mörker. Det var iaf en gräslig skyltad balkong i stil med "Päron till farsa". Jag tror att jag bott i linköping för länge. Känner mig mätt på stan samtidigt som jag faktiskt trivs bra. Som vanligt mycket ambivalens hos mig. Ska skriva på min uppsats nu sen ska jag hämta min cykel som varit på lagning. Inte hört något från en praktikplats som jag gärna skulle vilja ha, befarar att någon annan fått platsen. Tror att jag ska söka EU-kommissionens traineetjänster till hösten. Ansökningen börjar snart inför höstens tjänster. Vad jag vill göra de 7-8 månader som återstår till dess vete gudarna.

I övrigt bröt jag mitt nästan 2 månaders långa träningsuppehåll igår. Som beställning kom halsont idag. Hoppas på att det bara är tillfälligt. Mer positiva tankar kommer en annan dag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter spännande med EU-kommissionen.
Även Skåne har "Päron-till-farsa-firar-jul-hus" här och var. Orgier i smaklöshet, och energislöseri!

Anna sa...

Mamma: Inget bestämt ännu. Balkongen jag gick föri slog dock inte pastorernas balkonger på Parkgatan om du kommer ihåg?