onsdag 16 december 2009

Vinterlandskap

Det är så vackert nu när vintern kommit. Saknar verkligen en kamera för min gata ser nästan ut som om den vore ur en Ilon Vikland - illustration från min barndoms favoritjulbok "Titta Madicken det snöar". Jag undrar om julen kommer kännas så där magisk igen när man får egna barn? Jag hoppas i alla fall att bli en lika fin mamma som min egen som alltid gjorde det så fint för oss vid juletider. Jag beundrar verkligen min mamma för hon är den modigaste och starkaste kvinna jag känner. Att vara djärv är inte svårt men att ha ett inre mod och verkligen starta ett nytt liv när man är över 50 är det inte många som gör. Jag beundrar och älskar dig mamma. Snart ses vi och jag längtar efter dig!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack Anna! Så fint du skrivit om mig. Det ska bli så roligt att fira jul tillsammans.

Just nu ser det ut som i Madicken firar jul även i Skåne. Stor kram!