tisdag 29 december 2009

I nådens år 2009

Sitter i min soffa hemma i min egen lya och dricker julklappste från storebror och äter pralin från Båstads Chokladprinsessan. Godare choklad får man leta efter. Saknar min familj som jag umgåtts med sen förra måndagen men det är ändå skönt att vara ensam ibland. Uppsats och jobbsökande är det som gäller i den närmaste framtiden. 2010 närmar sig och jag knåpar därför ihop en årskrönika över mitt liv år 2009.


Januari:

Hemma från Frankrike, bodde hos syrran eftersom jag råkade hyra ut min lägenhet för länge. Var kallt vill jag minnas. Näst sista terminen på universitet började. Började träna jujutsu och var väldigt duktig på att träna.

Februari: Kyla, kallt och tråkigt. Inledde månaden med fest med tjejgänget och flyttade tillbaka till min lya. Gick med i Holgerspexets manusgrupp och senare i QM.

Mars:

Pluggade mycket. Längtade till den riktiga våren. Var på sommarfest mitt i vintern och Suntrip var inte lika kul som 2006 men ändå skoj. Manusmöten med massa teer. Tränade som en galning.

April:

Händelserik månad. Påsk i Skåne, var varmt. Läste böcker på verandan under påsken och mådde bra. Förkylning och pollenallergi. En hel del festande. Valborg i Lund hos sötaste Karin avslutade månaden.

Maj:

Fest, fest som om det vore år 2004 igen. Vårkänslor av alla de slag. Träff med tjejerna i Stockholm. Några intensiva veckor där känna var mer ledord än tänka.

Juni:


Månaden inleddes med kännandet som övergick till vistelse i Båstad. Midsommar med regn och sen kom värmen och också saknaden. Sommarjobb.

Juli:


Jobb på demensboende. Besvikelse och spruckna drömmar. Trångboddhet hos mamma. Hundpromenader. Badande i havet. Åskstorm på centercourten och försenad men skoj kvällstennis. Fina tekvällar med lillasyster. Ledsamhet men också en del glädje.

Augusti:


Inledde månaden med att avsluta 2 månader i skåne. Skolan och sista terminen på universitet började. Insåg att livet var viktigt och tog tag i mig själv och försökte glömma det intensiva som rann ut i sand.

September:


Spexandet började på riktigt med dekorbygge, annars började jag må bra. förkylningsperioden började. Nya vänner och härliga spexare. Skatterätt med hemtentor var det som präglade skollivet.

Oktober:


Spex, spex, spex varje helg och många kvällar. Forumteatern. Mådde bra men åt skräpmat. Hade en väldigt skoj månad med massor av skratt och en hel del ångest över skolan men jag fixade skatterätten ändå.

November:


Novembermörker, spexperioden avslutades med hejdundrande fest med senaste sittningen någonsin. Sen blev det massa tv-kvällar och häng hos Marcus. Kändes bra. Oro för framtiden och jobbsökarångest. Klarade sista tentan på Liu. Uppsatsen var annars det jag ägnade mest tid åt denna månaden.

December:


Adventstid med uppsatsskrivande, fortsatt Tv-häng hos min bästa vän Marcus som bor allra närmast mig. Trevliga glöggfester. Uppsatsarbete i massor. Fantastisk jul med de allra bästa i Domsten. Julklappar, godis och mat i överflöd. Jag är priviligerad!

Inga kommentarer: