lördag 2 januari 2010

Nytt år

Nyårsafton blev verkligen oväntat trevlig. Inledde med middag hos Karin och Atahan, och senare på kvällen begav vi oss till en liten nyårfest hos kompisar till en kompis till Karin. Var trevliga människor och många skratt. Igår gjordes det av förståeliga skäl inte många knop. Och också idag har varit en lat dag. Hade tänkt skicka iväg jobbansökningar och fixa med uppsatsen, men varit så trött idag eftersom jag vaknade av mig själv efter endast 6 timmars sömn i okristlig tid imorse. Vilket ni som känner mig vet inte är vad som behövs för att få mig att vara ambitiös. Inte blev jag mer pigg av den powernap som jag tog i eftermiddags men den var väldigt behövlig just då. Finns iget bättre än att halvslumra mitt på dagen tycker jag, Min största dödssynd heter lathet.

Ikväll tänkte titta på en film och bara njuta av att det är lördag trots att jag inte är förtjänt att vara lat. Nu kommer två fruktansvärt intensiva veckor där jag ska färdigställa min uppsats samt söka jobb så jag har någon vettig sysselsättning framöver när examen är ett faktum. Enda sättet att besegra ångesten är väl att "beating the doing nothingness" som min kloka storebror en gång sa. Imorgon ska jag därför vara en mycket flitig människa. Nu får det vara slut på slappandet! Träningskort ska inhandlas och någon slags omställning av kosten för att vänja mig av från sockersuget som varit en följseslagare från decembers sockersvullande skall ske.

Inga kommentarer: