tisdag 12 januari 2010

Skriver för att skriva av mig

Ibland önskar jag att saker inte skulle vara komplicerade och att rädslor inte skulle vara starka och påverka mig. Det jag oroar mig över är ändå saker som förmodligen kommer att lösa sig så småningom. Ändå är det så svårt ibland att koppla bort de kritiska tankarna. Det är alltid strax innan läggdags som alla tråkiga tankar dyker upp. Jag vet att bloggen egentligen inte är rätt ställe att klaga på. Vill ha en trevlig blogg med glada glimtar ur min vardag men ibland är det drivkraften att skriva av sig som gör att jag också skriver om det tråkiga. Nej jag ska andas in och dra mitt mantra om att allt löser sig i slutändan. Ett steg på vägen mot ett gladare liv är nog att bättra på kosten och motionen. Har verkligen varit urkass på att laga mat sista tiden och därför ätit för lite varvat med godis och kakor och mackor istället för middagar. Ska lägga mig nu och försöka sova. Allt brukar faktiskt kännas bättre när man sovit på saken.

Inga kommentarer: