lördag 2 januari 2010

Tankar den första lördagen i januari

Jag har en fin familj och fina vänner. Något mer kanske saknas ibland men jag tror inte man kan leta efter saker, känslor eller personer. Jag har helt enkelt behövt denna hösten för att ta hand om mig själv och göra det som är bra för mig. Mitt nyårslöfte för 2010 blir därför att fortsätta på samma väg. Jag ska vara sann mot mig själv och göra saker jag mår bra av. Umgås med de personer som ger mig energi och glädje och undvika energitjuvar. Det var länge sedan jag hade ett år framför mig utan att ha en utstakad väg, men alla vägskäl i livet har inneburit nya möjligheter som alltid lett till det bättre. Nu kommer torftiga januari, med födelsedag och inlämning av uppsats som höjdpunkt. Men jag ska bita fast i de bra stunderna och bara njuta av att jag är mitt i livet med allt vad det innebär. Jag börjar äntligen finna min plats i tillvaron och det känns fantastiskt. Visst det gör ont ibland och livet är fasen inte särskilt lätt alla gånger men det är värt att försöka för de bra stunderna överglänser de dåliga med hästlängder.

1 kommentar:

Unknown sa...

"Umgås med de personer som ger mig energi och glädje och undvika energitjuvar".
Underbart löfte som jag också har lovat mig själv...