fredag 16 januari 2009

Gammal?

Då är jag numer 25 år gammal istället för 24. Firade födelsedagen igår med att lata mig och äta god middag med varmrökt lax på kvällen. Gott med riktig sommarmat mitt i januari. Idag är det riktigt kallt i Linköping och riktigt fint med rimfrost som ligger på marken. Solen har dock inte tittat fram en endaste liten glimt under denna korta januaridag. Vore fint med riktig snö och att temperaturen inte skulle sjunka till -10. Det allra bästa vore om våren kom nu med ljus och så mycket värme man kan få i denna kalla, avlånga, landsända av världen.

Det sägs att det går utför efter 25, så därför har jag i veckan mjukstartat med mitt nya liv genom att testa på kampsport i form av jujutsu. Det var ganska skoj och lite annorlunda mot jympa och andra gruppträningar jag utövat sedan jag var 15 år. På söndag smäller det igen samt att jag börjat gå långa promenader nästan varje dag. Skall även köpa ett vanligt träningskort, så målet är att bli en vältränad person igen för att må så bra som möjligt. Undviker även smågodis och att småäta, så snart kanske de allra tightaste jeansen går att knäppa igen. Löjligt att skriva om det, men jag får säga till mitt försvar att jag ibland är en ytlig person med tankar på de världsliga små tingen.

Inga kommentarer: