onsdag 21 januari 2009

Pluggpaus


Då har skolan kommit igång igen, denna vecka är lite av en mjukstart då arbetet i denna kurs mest består av grupparbeten samt inläsning på egen hand. Får reda på gruppindelningen först imorgon, så idag har jag börjat läsa i tegelstenen på bilden samt bläddrat i min nya lagbok. Riktigt dyra och kanske inte världens roligaste lektyr. Kursen verkar dock intressant och med bra föreläsare i form av domare från tingsrätten i Norrköping. Kul att träffa på lite praktiker i undervisningen !

Dock så har rekordet slagits i dyra böcker. Jag hade nog inte behövt köpa alla, men i och med att vi får ha all kurslitteratur på tentan så känns det ändå tryggare att ha alla böckerna. Huvudboken kostade ändå 800 kronor, så billigt kommer man inte undan om man inte mot förmodan hittar böckerna outlånade på bibblan. Vilket man så gott som aldrig gör om man är en sann tidsoptimist . Jag är tyvärr oftast itne den som är ute i god tid.
Till nästa kurs ska jag dock försöka vara ute i god tid och beställa på Internet. Aldrig mer jag gynnar Akademibokhandeln och deras ockerpriser.

Ny lagbok och all kurslitteratur är nu införskaffad så nu finns inga ursäkter för att inte plugga, så nu blir det återvändå till Lindells Civilprocess samt lagboken. Ikväll blir det jujutsuträning. Ska bli riktigt skoj!

Inga kommentarer: