tisdag 13 januari 2009

Sommarjobbsfunderingar

Då var det snart dags att börja med det ångestskapande sökandet efter sommarjobb. I år borde jag verkligen försöka att få ett något mer kvalificerat arbete inom ramen för min utbildning. Senaste tre somrarna har jag slitit på samma ställe, varje sommar har jag lovat mig själv att det ska bli den sista. Så nu måste sommarjobb för förhoppningsvis sista gången tas itu med eftersom att tanken är att jag ska vara klar med min examen om precis ett år. I värsta fall får jag jobba inom äldrevården en sommar till. Har ju jobbat där till och från sedan jag var 19, så jobb bör nog inte vara ett problem.

Imorgon skall jag jobba på det gamla sommarjobbet och jag vill verkligen inte. Är i alla fall bara 4 timmar på förmiddagen, men fruktansvärd plåga att behöva börja jobba 07.15. Att lönen stigit ynka 6 kronor i timmen sedan jag började jobba extra på stället för tre år sen motiverar mig än mindre. Nåja, brukar gå rätt snabbt när man väl är där.

Imorgon på kvällen ska jag testa på jujutsu. Spännande och kul at ttesta på något nytt. Sen fyller jag år på torsdag. Mindre roligt då jag har kvartslivsångest. Läste om den ångesten i ett reportage i DN eller Svenskan för några månader sen och det stämde in perfekt på mig. Jag är nog en typisk valångestande 80-talist vars bästa tid sägs ha varit i tonåren och då hade jag inte ens kul. Nåja mitt liv som 25-åring kommer nog inte mycket att skilja sig från mitt liv som 24, förutom att jag numer snart är närmare 30 än 20.

Inga kommentarer: