måndag 19 januari 2009

Tystlåten idealistisk tänkare?

Jag är en ganska introvert person i större sällskap, många har nog intrycket att jag har lite att säga. Det stämmer inte för i mindre sällskap där jag känne rmig trygg är jag en pratsam person. Det är först på senare tid som jag accepterat att det är så jag är. När jag var yngre kändes blygheten som ett hinder, men nu när jag övervunnit den största rädslan att tala med främligar har jag accepterat att jag aldrig kommer bli en person som trivs i stora sällskap. Kanske har det att göra med min personlighet? Enligt ett populärvetenskapligt test så är min personlighet denna http://se.41q.com/typ.41q?p=24682042


Jag tyckte testet stämde rätt bra, dock stämde inte mitt yrkesval in på min personlighet. Men man skall ju inte ta ett test som rättesnöre för sina val här i livet. Utbildning och val handlar enligt mig också om intresse och inte endast om personlighet, även om vår personlighet säkert hör samman en del med våra intressen i livet. Testet finns på http://se.41q.com/


Inga kommentarer: