torsdag 13 augusti 2009

Äntligen hemma

Puh, jag kom hem till sist i alla fall. En försenad ersättningsbuss gjorde att jag nästan blev strandsatt i Halmstad igår eftersom jag missade mitt anslutningståg som var det sista som gick för kvällen. Man kan ju tycka att en ersättningsbuss för ett tåg ska göra att man kommer med det tåget man bokat till, men icke. Banverket som inte kommunicerat med Öresundståg, men skam för den dåliga information Öresundståg gav. Tre olika sorters uppgifter om hur man får resegaranti från tre olika personer. Jag fick köpa en Swebuss-biljett och var hemma 6 timmar senare än förväntat. Jag tar tillbaka all skit jag sagt om Swebus. När det är direktbuss så är det rent, trevligt och framför allt i tid, till skillnad från tåget där Banverket alltid ställer till problem med sina ändlösa spårarbeten. Imorgon franskatenta och jag är inte förberedd men jag kan inte ha mer otur på en vecka än denna vecka så nu ska det sista pluggas in.

Inga kommentarer: