lördag 8 augusti 2009

Jag har det trots allt bra

Snart är min sommar i Båstad över. En lite långtråkig sommar i en alldeles för trång lägenhet för 3 personer och en hund. Trots långtråkighet har jag ändå fått sommar, hav och familj. Vädret kunde dock ha varit bättre, men det har i alla fall varit en ganska hyfsad svensk sommar. Jag har hunnit besöka Domsten och mormor/släktens sommarstuga några gånger. Annars lagom mycket jobb. Nu är mitt närmaste mål att åka hem på onsdag kväll och sedan klara min sista resttenta på fredag innan höstterminen börjar nästa måndag. Endast en kurs i skatterätt och en magisteruppsats som återstår av skoltiden. Det börjar kännas nu att jag faktiskt pluggat i många år och jag är lite smånervös inför vad som komma skall. De senaste åren har varit den roligaste tiden i mitt liv så visst kommer jag nog sakna all frihet och alla kaffestunder med kära klassvänner. Men jag vill ha ett jobb och ett nytt kapitel i livet.

Det känns skönt med terminsstart. Ska bli jättekul att se hur spexet jag varit med och författat kommer att växa fram och spelas med premiär i oktober. Jag är med i dekorgruppen så jag tror att det kommer att bli jättekul och naturligtvis det bästa spexet någonsin. Hösten blir späckad med plugg, spex och träning. Förstår inte varför jag inte började med studentspex tidigare för så trevliga människor som spexare hade jag gärna lärt känna tidigare.

Inga kommentarer: