torsdag 27 augusti 2009

Vara utan att förklara

Jag söker efter något som jag inte vet vad det är. Jag gillar en låttext jag hörde på svenska där nödrimmet "att bara vara utan att förklara" fanns med. Trots nödrimmet gillar jag uttrycket. orden beskriver en bra känsla.

Tänkte på en gammal text jag hittade på nätet som jag skrev för över 6 år sedan och jag känner igen förtvivlan som jag kände när jag fick ut allt som jag då bar på även om jag verkligen känner att jag för det mesta är långt borta från den ledsna tjejen som skrev den texten. Hittade min lite pretentiösa artikel när jag hade tråkigt förra hösten och kollade in sourze, vilket var ett ställe jag hängde på omkring 2002/2003. Jag har skrivit om den texten tidigare men det var innan jag offentliggjorde min blogg.

Jag känner hopp och jag känner en inre styrka hos mig. Jag är fri, jag är fortfarande ung och livet väntar på mig. Det är en härlig vetskap.

Inga kommentarer: