onsdag 7 oktober 2009

De små tingens glädjeämnen

Jag älskar att cykla på morgonen i kall, men klar och solig höstluft. Imorse då jag för en gångs skull cyklade lite tidigare än vad jag brukar till föreläsning på universitet, så njöt jag verkligen av cykelturen i lagom tempo med lagom motvind. Nu är jag hemma igen och solen lyser in genom mitt stora vackra köksfönster. PM 1 till uppsatsen är inlämnad och jag känner en enorm lättnad. Åt nyss fantastiskt oväntat god lunch bestående av Keldas färdigsoppa. Den är helt klart värd att köpas, riktigt smarrig var thaisoppan jag åt. Livet är trots allt bra sådana här dagar. Nu ska jag äta lite ostkaka, dricka en koppp te och sedan plugga lite. Sådana här dagar gillar jag verkligen hösten. Livet känns härligt och det ger så mycket att glädjas åt de små tingen.

Inga kommentarer: