torsdag 1 oktober 2009

Uppsatstankar och annat.

Livet just nu är ganska hektiskt. Jag har en idé om vad jag vill skriva om i min d-uppsats. Har börjat men inte riktigt fått det på pränt. Helgen är räddad av arbete i alla fall eftersom problemformulering, val av syfte och metod ska lämnas in på onsdag morgon. Jag har skrivit ett dåligt utkast till detta, men har i alla fall börjat läsa massor inför uppsatsen. Därtill hemtenta i skatterätten som delas ut imorgon, på en fredag... Arbetsam och urtråkig kurs, men jag tror att jag börjar få grepp nu så här 7 veckor in i kursen. Bättre sent än aldrig som man brukar säga. Därtill borde jag börja söka jobb snart samt att holgerspexet tar mycket tid just nu och en månad framåt. Jag vill även hinna träna 4 gånger i veckan, men det hinner jag inte. Men ska inte klaga, i november sen är det bara jag och min uppsats. Kommer att kännas ensamt.

Struntade i dekormötet ikväll, orkade bara inte. Nova, syrrans hund och jag sitter istället i soffan och myser. Imorgon skola från 8 på morgonen till tidig kväll. Seminarium, föreläsning och hemtentaskrivande med 2 kursare står på schemat. På kvällen pubkväll med Holger med 50-talstema där jag ska stå och blanda drinkar. Inte hittat en outfit men funderar på finklänning, pumps och röda läppar. Blir nog bra. Sen uppsats hela helgen, förhoppningsvis slipper jag skriva hemtenta ovanpå det också.

Inga kommentarer: