torsdag 29 oktober 2009

Mitt liv just nu är spex och magisteruppsats

Känns konstigt att inte längre ha föreläsningar och seminarier i skolan. Första veckan med heltid med uppsatsen och det var först idag jag kom igång ordentligt. Satt på universitetsbiblioteket mellan 13 till nästan 20 så det måste nästan ha blivit godkänt. Satt hemma på förmiddagen men fick inte något gjort. Till och med disken lockade mer än uppsatsen. Imorgon stänger bibblan redan klockan 14 på grund av att det visst var allhelgonahelg, så tänkte vara där vid 09.00 då det öppnar.

I helgen blir det spexföreställningar och så kommer mamma och hennes Håkan, mina storebröder Henning och Olle till Linköping för att fira Karins födelsedag samt ska titta på spexet som jag och Karin är med i .Konstigt att spexperioden är slut nästa lördag. Kommer att kännas tomt att inte vara uppbokad nästan varje kväll och helg men också skönt att ha mycket tid för uppsatsen. Skoj och härligt att vi ska träffas allihop i min familj i helgen! Jag har världens finaste familj och vet inte hur jag skulle klara mig utan min mamma och mina syskon. Vi träffas inte så ofta, men jag vet att jag alltid kan vända mig till någon i familjen vad det än handlar om och min syster är min allra bästa vän och henne träffar jag flera gånger i veckan. Jag är lyckligt lottad som har en så fin familj.

Inga kommentarer: