onsdag 21 oktober 2009

Trött men pepp

Igår var jag hemma strax innan klockan 12 på natten efter att ha varit igång med spexande från cirka 17 från eftermiddagen, smyggenrep stod på schemat. De sista 1,5 timmen utgjordes dock av ätande av mat på Burger King och att fira syrrans sambo som fyllde år på en pub.Blev dock endast alkoholfritt för min del. Räkna därtill över 20 timmar på Forumteatern under helgen, så det är inte konstigt att jag är helt slut. Dagens frågestund klockan 08.00 inför tentan på måndag missades därför att jag inte orkade gå upp imorse. Var tvungen att sova, har inte haft sovmorgon ens på helgerna de senaste 3 veckorna.

Nu ska jag försöka tentaplugga i 4 timmar, har gjort ett dåligt försök på förmiddagen. Ikväll blir det teknik- och dekorrep och vi ska försöka färdigställa den sista dekoren och rekvisitan. Tentan känns som att det bortprioriteras fast jag verkligen borde klara den. Men jag är så glad att jag engagerat mig i spexet, så härligt att se hur allt ideellt arbete blir en helhet där dekor, kostym och ljus smälter ihop med scengruppernas framträdande. Är imponerande hur mycket arbete studenter lägger ner helt gratis och vilken sammanhållning det blir.

Inga kommentarer: