söndag 21 juni 2009

I brist på annat

Känner en lust att blogga, men har inget vettigt att skriva så här kommer lite onödigt vetande om mig.

1. Hur gammal är du om fem år? 30 och o vad gammal jag kände mig nu.
2. Vem var den sista du träffade? Mamma och Karin.
3. Hur lång är du? Omkring 167.
4.
Vilken var den senaste film du sett? Någon halvdålig thriller på tv med en dålig svensk titel, Ensam ung kvinna söker.
5. Vem ringde du senast? Tror det var Mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till kompis: Allt bra här, ligger och drar mig i sängen. Mamma är och morgonbadar. Galning. Kör försiktigt. Kram
7. Vad är dagens planer? Åka till en sommarstuga, äta unch, fika och kanske bada om det blir varmt.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa, men ringa om jag vill säga ngt viktigt.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? För en kvart sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Mamma väckte mig kvart i nio.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, vi hittade en som kom till oss på torpet för länge sedan.
14. Vilken är din favoritplats? I närheten av mina nära och kära.
15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte, men en håla långt borta i ingenmansland utan vänner eller familj vore hemskt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en aning, men jag hoppas att jag jobbar med något intressant och att jag träffat mannen i mitt liv och fått minst två barn.
17. Vad skrämde dig som barn? Det mesta.
18. Vem fick dig att skratta senast? Kakis.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Ingen är väl för ung för det?
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Inatt sov jag med tshirt och trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Hur många landskap har du bott i? Två. Östergötland och Småland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, det hänt, men var några år sedan nu.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på en sandstrand om vädret tillåter, annars skor ute.
26. Är du social? Ibland.
27. Vilken är din favoritglass? Chokladglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, betala mina csnlån. ta körkort, spara.
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Jag älskar kaffe.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, te, juice eller vatten beror på tid och vad som finns hemma.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej vänder mig och sover rätt oroligt så båda sidor.
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa? Absolut.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag säkert.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja, två eller tre tror jag.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, kläder, nöjen.
42. Äger du dyra smycken? Nej
43. Har du någon gång testat narkotika? Nope.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Inte ätit ngt idag, så var nog en kopp kvällste igår.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Marcus.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr på ryggen som börjar försvinna. Roligt minne för några somrar sedan.
47. Vad har du för ringsignal? Någon standard.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, mamma har sparat mycket.
49. Flirtar du mycket? Lite dålig på det.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma hos mig i Linköping.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men hur svårt kan det vara?
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, en av fördelarna med att inte kunna köra bil.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser två böcker nu, en memoarbok av Pär Wästberg och kultböckerna The New York Triology av Auster
54. Läser du dagstidningen? Ja, här hos mamma där det finns en.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.
56. Dansar du i bilen? Nej
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Typ ngn minnesanteckning.
59. När var du i kyrkan senast? Minns inte.
60. Vilka personer utmanar du? Alla som vill.

1 kommentar:

Johan sa...

Besvarade dina frågor medan jag väntar på tvätten.