lördag 20 juni 2009

svacka ?

Idag är det midsommardag och jag är helt ensam hemma i Båstad, dock med hunden som sällskap. Det är skönt att få vara lite ensam. Igår firade jag midsommar i Domsten. Det var riktigt mysigt och trevligt. Idag känner jag mig lite omotiverad till att göra någonting. Det känns som all inspiration till att vara kreativ är som bortblåst. Jag har knappt någon läslust längre. Det kan nog i och för sig bero på att jag inte hittat någon bok som fångat mitt intresse. Inte heller är jag längre lika sprudlande lycklig som jag var i april och maj. Livet kändes verkligen fantastiskt då, men nu känns det ganska tråkigt. Jag försöker att se positivt på saker och igår kände jag mig riktigt glad. Jag är nära havet och jag är nära min syster och min mamma, ändå är jag inte nöjd.

Det är väl så att jag inte kan vara glad jämt, lika lite som andra människor. Ändå känns det som jag har så höga krav på mig själv att alltid vara glad samt att försöka ändra på mig själv. Jag får ju inte ett bättre självförtroende genom att straffa mig själv, men ändå känner jag mig så fruktansvärt misslyckad som inte har den bästa tron på mig själv. Jag måste inse att kraven är orimliga och att allt kommer ordna sig till slut. Det är inte fel att inte alltid vara på topp. Jag hoppas ändå att det kommer bli en bra sommar. Vi människor vet aldrig vad livet har att erbjuda och det lockar mig på något sätt att inte veta vad som väntar.

Inga kommentarer: